MSG PIM
"MSG PIM: Het systeem dat je inzicht geeft in de kwaliteit van de productdata zodat je het op de juiste plek kunt tonen"Het PIM systeem dat zorgt voor inzicht & overzicht in productdata

Begin met het structureren van je productdata, zodat je deze efficiënt kunt distribueren naar diverse verkoopkanalen. Met de PIM-module van MSG beheer je productinformatie centraal, waardoor je eenvoudig de juiste gegevens op de juiste plaatsen beschikbaar hebt zonder het overzicht te verliezen.
In de hedendaagse verkoopomgevingen, waar zowel zakelijke als particuliere klanten afhankelijk zijn van nauwkeurige productdata, is gebruiksvriendelijk beheer cruciaal. De MSG PIM-module biedt precies dat.
Gebruik je daarnaast MSG ERP? Dan biedt de PIM-module als onderdeel van het MSG CMS je volledige controle over al je artikelgegevens, van A tot Z. Met de PIM module kun je namelijk ook de datakwaliteit van de data in het ERP verbeteren.
Gestructureerde data, zorgt voor een betekenisvolle en accurate bedrijfsvoering
Binnen elk bedrijf heeft informatie op verschillende afdelingen vaak een eigen doel en betekenis. Wanneer afdelingen hun eigen koers gaan varen, kunnen tegenstrijdige belangen ontstaan—iets dat je wilt vermijden. Daarom is het belangrijk om je managementplan en bedrijfsstrategie af te stemmen op de implementatie en structuur binnen je IT-systeem. Dit geldt niet alleen voor externe doelen, maar is minstens zo waardevol voor intern gebruik.
Pas als de interne datastructuur en organisatie op orde zijn, kun je effectief naar buiten treden. Om succesvol te zijn op platformen zoals Google, Bol.com of Amazon, moet je namelijk voldoen aan hun specifieke productdata-eisen.
De vraag is dus: wat is van strategisch belang voor jouw bedrijf? Welke kanalen wil je benutten en aan welke productdata-eisen moeten je producten voldoen om de gewenste resultaten te behalen? Om deze doelen te realiseren, heb je een solide basis en een goed ingericht productinformatiemanagementsysteem nodig.
Handige functies
Transformeer je product informatiebeheer
Met een Product Information Management (PIM) systeem haal je meer uit je productdata. Door gegevens centraal te beheren en efficiënt te distribueren naar alle verkoopkanalen, creëer je consistentie, verhoog je de efficiëntie en verbeter je de klantervaring.
Of het nu gaat om de juiste specificaties, aantrekkelijke content of actuele voorraadstatus: met een PIM zorg je dat je altijd een stap voor bent.
Van de productdata van de leverancier, naar artikelinformatie in je systeem tot de content op de digitale verkoopkanalen.
Verzamel kennis over de informatiestromen en data op de verschillende plaatsen binnen je bedrijfsvoering en creëer met de juiste data op de juiste plaats toegevoegde waarde voor de bedrijfsvoering en je verkoopkanalen.
Voordelen op een rijtje
Data met een doel
Data per afdeling binnen je bedrijf
Gestructureerde data
Unieke data op ieder verkoopkanaal
Centraal beheer van je data
Data communiceren tussen systemen
Misschien ben je ook wel geinteresseerd in…
Zoeken is een functie, de kracht is de kwaliteit van je data
Google, google, google Googlen maar! Als we iets niet weten, zoeken we het op in Google, toch? Googelen maar! Maar is...
Hoe ziet de opbouw van jouw product data eruit?
Data imports, exports & verrijkingen Of alle product data in eigen beheer? Soms, heel soms, kun je de draad m.b.t....
Weet jij wat een stuk informatie betekent?
Betekenisvolle data is waardevol voor je bedrijf Knoop context aan data, daarmee creëer je bewustzijn rondom het doel...