OCI koppelingen, zorgen voor digitalisering, automatisering & realtime informatie bij je klanten.

Sta je er wel eens bij stil hoe efficiënt dit is?

Koppeling tussen de inkoopsoftware (HET ERP) van de klant en je webshop

MSG biedt de mogelijkheid tot het realiseren van OCI koppelingen met klanten. Dit zijn koppelingen tussen de inkoopsoftware van de klant en de je webportal of webshop. Een OCI koppeling biedt vele voordelen voor je klanten, je kunt het als het ware zien als een algemene vorm van communicatie tussen digitale systemen.

Open Catalog Interface

Wat is OCI?

OCI staat voor Open Catalog Interface en is bedacht door SAP. Een OCI koppeling geeft je als leverancier de mogelijkheid om klanten vanuit hun eigen inkoopsysteem direct in jouw assortiment te laten kijken en bestellen. Vanuit de koppeling logt de klant automatisch in op je portal en kunnen ze de ‘winkelwagen’ vullen. Op het moment dat de klant een bestelling plaats wordt deze informatie realtime verzonden naar zijn eigen inkoop of ERP-systeem. In het systeem van de klant is het vervolgens mogelijk om kostenplaatsen of andere belangrijke gegevens toe te voegen, om het direct goed te boeken in de financiën.

Een ding waar je te allen tijde vanuit kunt gaan is dat de artikelinformatie, de beschikbaarheid(voorraad), de actuele prijs en de levertijd beschikbaar en up-to-date zijn.

Voordelen op een rijtje

– Actuele beschikbaarheid inzichtelijk

– Up to date artikelinformatie.

– Geen artikelbestanden meer importeren.

– Artikelen hoeven niet meer zelf onderhouden te worden

– Bestellijsten met favoriete artikelen samenstellen

MSG PORTAL

Meer weten over OCI voor klanten?