Verkoopkanalen, wij beheersen er veel, welke passen bij jouw bedrijfsvoering?
Afhalen in de winkel, online bestellen, laten bezorgen, drive thru, mailen, faxen, bellen, appen, via vertegenwoordigers, direct ingeschoten vanaf een scanner, via marketplaces, via externe e-commerce partijen, via aangesloten webshops. Zoveel mogelijkheden, maak de juiste keuzes.
Het enige wat je klanten zelf ‘moeten’ doen, is het aantal intikken op een device, zit er een scanner op? Dan kan zelfs dat ‘geautomatiseerd worden’, door de scan functie te gebruiken. Werkt de klant met een geïntegreerde scanner waarvan de voorraden bijgehouden worden in MSG ERP? Dan wordt de bestelling direct in het ERP geplaatst. Ook daarin kun je nog een stapje verder gaan, door het zo in te stellen dat wanneer behaalde voorraden onder een minimum voorraad level komen, er automatisch een bestelling voor je geplaatst wordt.
Alle binnenkomende orders, vanaf de verschillende verkoopkanalen, gaan in een grote trechter, nee geen marketing funnel, een geautomatiseerde trechter waar alle soorten en maten verkooporders binnenkomen die alles doorstuurt naar MSG ERP. Waar aan het einde van de rit alle orders verwerkt worden.
Wil je gaan verkopen via facebook of Instagram? Neem eens contact op, dan bewandelen we samen deze weg. Heb je uiteindelijk alle verkoop kanalen tot je beschikking? Laat de klant dan zelf bepalen hoe ze bij je inkopen. Het start met het aanbieden van de mogelijkheid.
Mogelijk dat je basis artikel data, niet voor alle verkoopkanalen toereikend of het best passend is. Door gebruik te maken van PIM systemen kan je de basis artikel data laten verrijken.
Maar mocht het PIM systeem nog niet helemaal het gewenste resultaat opleveren, dan zul jezelf de handjes uit de mauwen moeten schudden! Start met het creëren van waardevolle content, door zelf data verrijking toe te passen vanuit een CMS systeem. Zodat google, lees potentiële klanten, je vinden/ geïnteresseerd raken in je producten.
Een goed product verkoopt zichzelf, maar een goed product wat overkomt als een ‘slecht’ product, dat is zonde en dat kan zeker de verkoopresultaten beïnvloeden.