Kies de juiste ‘motor’ voor je (e-)commerce platform

Standaard B2C shop of complex B2B platform & daarnaast B2C shops?

De motor achter je (e-)commerce platform is bepalend voor je succes

Met welk doel investeer jij in een (e-)commerce platform? Het aanbod hierin is tegenwoordig enorm en door het gebruik van de vele afkortingen en vaktermen wordt het er niet transparanter op. Want waar investeer je nu eigenlijk echt in? 

Wij maken een duidelijk onderscheid, met aan de ene kant een headless B2B crossplatform oplossingen en aan de andere kant de standaard e-commerce oplossingen zoals onder andere Magento & Woocommerce.

‘Kies de juiste motor’

Een groot B2B landschap?

Werk je binnen een bedrijf met een groot B2B landschap? Ga dan op zoek naar een platform dat veel functionaliteiten ondersteunt, zoals het headless commerce platform van MSG. Vanaf ons platform kun je namelijk voorzien in B2B, B2C, Vertegenwoordigers, PBM en een ondersteunende website.

De standaard oplossingen, zoals Magento en Woocommerce, bieden in 9 van de 10 gevallen slechts ondersteuning aan een website en aan de B2C kant. 

Leidende databron = MSG ERP

Uiteraard kan de data in MSG ERP vanuit EZ base of een ander PIM systeem worden verrijkt! Maar door die op je ERP aan te sluiten en vervolgens de communicatie via een headless commerce systeem te laten lopen, behoud je al je offline functionaliteiten & afspraken en worden deze online bereikbaar en toegepast. Daarbij maakt het niet uit wat voor bestelling het is. Ons platform kan namelijk verschillende soorten ‘users’ (eindgebruikers) en orders identificeren. 

Verschillende User & Orders identificeren

De ene gebruiker is een B2C klant, die online betaalt en thuis laat bezorgen. De andere is een B2B klant die komt afhalen en op factuur betaalt en nog een derde mag alleen maar PBM artikelen via het beschikbaar gesteld budget bestellen. 

Al deze gebruikers hebben klant specifieke instellingen, betaal afspraken en bezorgmethodes afgestemd, dat zijn gegevens die uit het MSG ERP komen. Op basis daarvan worden de gepersonaliseerde online omgevingen getoond.

Users

Orders

Kies je voor een e-commerce platform?

Mocht je er als B2B partij voor kiezen om data, vanuit je ERP, te laten migreren naar bijvoorbeeld een e-commerce platform, waar je vervolgens je ‘e-commerce’ activiteiten laat plaatsvinden. Ben je er dan van bewust dat je geen gebruik meer kunt maken van je B2B functionaliteiten & afspraken vanuit het ERP, wat betekent dat het ontwikkelen van die afspraken & functionaliteiten op het online vlak opnieuw kan beginnen. ‘Maak dus verstandige keuzes’ en zorg voor een interactieve integratie. 

Op basis van ons Headless commerce platform identificeren wij namelijk gebruikers, zodat iedere gebruiker zijn of haar gepersonaliseerde omgeving krijgt te zien & de B2B functionaliteiten gebruikt kunnen blijven worden.

Het verschil tussen headless commerce platformen & e-commerce platformen is gigantisch

Het verschil in de mate aan complexiteit tussen een Headless commerce platform en een standaard e-commerce platform is gigantischWanneer je aan het ene platform vraagt om het andere te zijn, dan wordt je oplossing nooit succesvol. 

Vandaar dat wij enorm benadrukken, kijk goed naar je eigen behoefte & kies het juiste toekomstbestendige platform waarop je de komende jaren online zaken kan blijven doen. 

Advies over de koers van je digital commerce?

Of neem eens contact op.