Bedrijven bij wie het online kanaal tot nu toe ondergeschikt was aan de fysieke verkooplocaties of contacten via vertegenwoordigers (in de B2B sector), moeten aan de bak en realistisch durven zijn.
Om met de tijd mee te blijven gaan, is het van belang dat bedrijven alle aspecten van het bedrijf durven te heroriënteren en te starten met het realiseren van een digital commerce-mindset.
Waar sta jij op dit moment met je bedrijfsvoering? & Voor welke digitale mindset ga je?
Het bekende vakblad Emerce heeft hier een interessant artikel aan gewijd. Waaruit blijkt wat de juiste digitale mindset zou moeten zijn.
Wij citeren uit de Emerce*:’Waar een bedrijf zich bij een ‘customer experience’ (CX) om conversie, betrokkenheid en behouden van klanten vormt, richt een ‘business of experience’ (BX) zich op het vervullen van een klantbehoefte die te maken heeft met een hoger doel, een purpose. Deze verandering vergt een verschuiving in mindset: denk niet alleen aan het implementeren van een nieuwe commerce-oplossing, maar stel je organisatie en je medewerkers in staat om ook richting dat hogere doel mee te denken. Uit ons onderzoek blijkt dat bedrijven met een BX-aanpak tot wel 6,5 keer meer winstgevend zijn dan bedrijven die zich enkel op CX richten’. *Bron
Zorg op basis van het business of experience principe voor één duidelijke lijn in je marketingcommunicatie zodat je klanten je op de verschillende plekken direct herkennen. Met eenduidige marketing op de online en offline kanalen creëer je herkenbaarheid, gebruik je daarbij de juiste digitale mindset dan speel je jouw klanten in de kaart.