Cultuur verandering & ‘Nieuwe’ Software

Software moet je niet alleen ontwikkelen, de adoptie fase bepaald het succes.

Trainen, aanwennen & herhalen

Bewustwording van nieuwe mogelijkheden binnen je software landschap 

Nieuwe manieren van werken kunnen weerstand opleveren, omdat je al zo lang gewend bent aan de ‘normale’ gang van zaken. Ieder bedrijf heeft namelijk zijn eigen manier van ‘normaal’ werken. Maar bij het implementeren van nieuwe / vooruitstrevende software oplossingen moet je er zeker bij stilstaan wat dit voor gevolgen voor je organisatie kan hebben. Sta stil bij de gevolgen van digitale transformaties en de gekozen digitale strategieën. 

Inzien van de toegevoegde waarde door alle betrokken partijen

Het allerbelangrijkste daarbij is dat alle partijen inzien wat de toegevoegde waarde van de oplossing is. Alleen dan kan de oplossing een succes worden. Het inzicht dat een bepaalde software oplossing een probleem kan oplossen alleen is niet voldoende. Het is daarnaast namelijk ook van belang acceptatie te krijgen bij de gebruikers van de software oplossing! Deze gebruikers moeten inzien dat deze nieuwe manier van werken veel voordelen zal opleveren. Dus neem altijd je klanten mee in het proces! Zeker ook tijdens de lancering van een digitale oplossing. 

Wanneer bijvoorbeeld een nieuwe app live gaat, laat dit dan niet stilletjes voorbij gaan. Een hele nieuwe app, is daarentegen nog een grote verandering. Maar benoem je ook wel eens de nieuwe functies van een oplossing of herinner je klanten aan de mogelijkheden waarop ze eenvoudiger een bepaalde handeling kunnen uitvoeren?

‘Creëer bewustzijn rondom de mogelijkheden die erzijn’. 

Digitale transformatie & strategie

Meer weten?