Bestellijsten kunnen traditioneel gezien (op papier) digitaal in een backend systeem, zoals MSG ERP, opgevoerd worden, zodat je deze vervolgens ziet in je portal en in je app of ‘gewoon’ om per mail naar de klant te sturen. Bij bestellijsten gaat het om klant specifieke bestellijsten, die bestaan uit producten met klant specifieke prijzen of zelfs uit producten die niet eens in het reguliere assortiment te verkrijgen zijn: de zogenaamde specials. Dat is de samenstelling van een bestellijst, die dus beheerd wordt door de groothandel of de verkopende partij zelf.
Wat is dan het grote verschil tussen bestellijsten zoals wij die al jaren kennen en de favorietenlijsten die men in de app of op je webshop zelf invult?
Bestellijsten: worden vanuit het ERP beheerd en specifiek voor een klant, klantgroep of gebruiker aangemaakt.
Favorietenlijsten: Worden door de gebruiker van de app of portal zelf bepaald. Daar kunnen dan natuurlijk geen klant specifieke prijzen aan gehangen worden, of sterker nog artikelen in geselecteerd worden die helemaal niet in het assortiment, dat online zichtbaar is, staan.
Op basis van favorietenlijsten die klanten in de nieuwe app zelf aan kunnen maken, kun je het gesprek met de klant aan gaan over de producten die hij of zij veelvuldig besteld. Vervolgens, kun jij daar als verkopende partij, een klant of gebruiker specifieke bestellijst van maken. Om een klant tegemoet te komen of extra te voorzien van service. Op die manier kun je de klant toch voorzien van kortingen op veel bestelde producten.
Meer weten over favorieten lijsten? Of bestellijsten vanuit de ERP?