De bestel app van MSG voor automatisering, klantbinding en meer omzet
Heeft je bedrijf nog geen eenvoudig en stabiel bestelkanaal? Dat altijd bereikbaar is? Dan is de kans groot dat je als bedrijf omzet laat liggen. Klanten, zoals jij en ik, eisen tegenwoordig bestelgemak. Of dit nu voor particulier of zakelijk gebruik is, dat maakt niet uit. De mogelijkheid om altijd en overal te kunnen bestellen is een gewoonte geworden. Met de MSG APP voorzie je in deze behoefte en bind je klanten aan je bedrijf.
Wij realiseren native apps. Dat zijn apps die specifiek geschikt zijn voor Android en/of iOS toestellen zodat de performance, stabiliteit, gebruikerservaring en mogelijkheden maximaal zijn.
Kan ik als bedrijf starten met de MSG APP? Ja, dat kan.
Overtuigd van de meerwaarde van een bestel app? Dan is de eerste keuze: Hoe vul ik de app met (product)data? Daarvoor moeten we allereerst weten waar de product data staat. Vervolgens zijn er een aantal opties om de app te voeden met de benodigde product data.
Optie 1: We voorzien de app van een koppeling met je ERP systeem. Met deze koppeling automatiseren we gelijk het orderproces van de app. Artikelinformatie wordt naar de app gecommuniceerd en orders direct naar het ERP. Hiermee maak je de connectie met de klant en bespaar je op administratie kosten.
Optie 2: Voer via het CMS het artikelenbestand handmatig of met een Excel import in.
Twee manieren om de app te vullen, zodat ongeacht de situatie, je gebruik kunt maken van de bestel app van MSG . De vraag is: waar heb jij je data staan?
Naast kwalitatief goede product data wil je graag dat het design van de app naar wens wordt vormgegeven. Daarvoor maken we gebruik van een standaard lay-out of we realiseren er een op maat. Vervolgens kun je binnen de lay-out van de app, vanuit het CMS de kleurstellingen, afbeeldingen, acties en teksten vormgeven naar eigen smaak. Op deze manier kun je binnen aanzienbare tijd met een goed gevulde app aan de slag.
Kies je ervoor om een app op maat te realiseren? Dat kan, de mogelijkheden voor het design daarvan zijn eindeloos omdat de MSG APP is gerealiseerd op basis van het MSG headless commerce platform. Dat betekent dat we het design en de functionaliteiten los van elkaar ontwikkelen.
‘Gebruik de bestel app van MSG voor extra service & bestelgemak naast je webshop of portal.’
Via de webshop of portal boor je nieuwe klanten aan en via de bestel app voorzie je de vaste klanten van extra service en bestelgemak, waardoor de klantbinding versterkt. Op die manier kun je er voor zorgen dat nieuwe klanten makkelijker terugkomen.
‘Als klanten je eenmaal gevonden hebben via je website of webshop, promoot dan het gebruik van de bestel app, door kortingen te geven als ze via de app bestellen.’
Modules & functies van de MSG APP
Modules
Voor basisgegevens van je bedrijf.
Voor particulieren klanten.
Voor zakelijke klanten.
Voor vertegenwoordigers.
Potentiele klanten op de beurs, direct laten bestellen. On & Offline.
Klanten laten winkelen zoals bij de Albert Heijn of Jumbo?
Breng cliënt, zorgverlener & verkopende partij samen in één app.
Kleding beheer & distributie in een hand omdraai geregeld.
Handige functies
Presenteer je complete assortiment. 100, 1000 of 100.000 producten.
Rond sales processen op locatie af. Adviseer, bekijk en bestel.
Laat klanten veilig online betalen, meerdere betalingsmogelijkheden.
Toon vestiging gegevens en contact informatie
Koppelingen en integraties - wij praten met
Heb jij een ander pakket waarmee we moeten praten, geen probleem.
Neem contact op en we bekijken de mogelijkheden.
Losstaand & snel een app de lucht in krijgen? Het kan!
Week 1
We inventariseren samen jouw wensen.
De belangrijkste vragen zijn: Zijn er branche specifieke wensen? Moet er een design gekoppeld worden?
Week 2
We zetten het beheerplatform klaar.
In het MSG CMS stellen de product inrichters jouw profiel samen en kun jij starten met de inrichting.
Week 2
Je kunt je artikelen & content toevoegen.
Dit kan handmatig en via een Excel import. Importeer veel artikelen met Excel en neem daarna de tijd voor de content!
Week 3
We bieden jouw app aan bij Apple & Google
We zijn bekend met de eisen van de App en Google Play Store, dit zorgt voor een snelle acceptatie van de app.
Week 4
Je kunt jouw klanten informeren
Ondertussen kun je voor elke klant een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.
Week 4
Klanten kunnen jouw app downloaden.
Vanaf het moment dat Google & Apple jouw app goedgekeurd hebben, kan het gebruik van de app starten.
Probeer hier de demo app uit
Voordelen op een rijtje
Omdat klanten in de app zelf de bestellingen samenstellen, neemt de kans op verwerkingsfouten af. Een klant weet zelf precies welke producten hij nodig heeft. Zo dring je faalkosten en het aantal retourzendingen terug.
Wanneer je klanten bestellingen plaatsen via de app, dan zorgt dit voor meer omzet. Het blijkt namelijk dat men langer in een app blijft dan op een website of webshop. De kans dat men ‘even’ ergens anders gaat kijken is bij een app namelijk vele malen kleiner.
Als je de app koppelt aan je ERP systeem, wordt de doorlooptijd van je order verwerking enorm verkort. Dit betekent efficiëntere order verwerking en mogelijkheden tot snellere levertijden. Vandaag besteld is morgen in huis.
Een deel van je klanten die nog per mail of telefoon bestellen kunnen dat straks via de app doen. Hierdoor hoeven orders niet meer handmatig verwerkt te worden. Zo dalen je verwerkingskosten per order.
Met de app biedt je je klanten een stuk bestelgemak en zorg je voor klantenbinding. Je klanten kunnen namelijk altijd en overal eenvoudig producten bij je bestellen. Je zult merken dat ze dit dan ook sneller doen.
De klant kan via de app zelf bepalen wanneer producten worden besteld en kan ook zien wanneer ze geleverd worden. Dit zorgt ervoor dat de klant altijd voorraad heeft. Dit verminderd het aantal spoedbestellingen.
De app biedt je klant overzicht in de artikelen die besteld zijn. Zodoende kan hij of zij zelf in zien welke producten er een volgende keer weer besteld moeten worden. Dit zorgt voor minder telefoontjes en mailtjes naar kantoor.